Om meg

Bildet mitt
Jeg er en syglad dame på 45 som bor i litt ut på landet, men i Bergen. Har sydd i mange perioder i livet mitt, både klær og forskjellig innen patchwork. Høsten 2006 ble jeg atter en gang inspirert, denne gangen av min dyktige venninne Linda - og siden har jeg sydd. Har heldigvis et anneks hvor jeg kan utfolde meg, la stoffene bo og ideene blomstre. Litt tid må riktignok gå til jobb, hus og heim, mann og barn. Jobber turnus og det gjør at jeg får endel-alene tider i løpet av uken. Håper bloggen min kan være til inspirasjon for andre syglade damer!

søndag 6. september 2009

Ikke akkurat quilting...



Har brukt symaskinen flittig i helgen, men bare til rettsøm og gardiner.
Dette pikerommet er i huset til nestenmoren min, og var opprinnelig et lite, guffent kott. Vi rev ned en vegg, og slo kottet sammen med resten av et soverom som ble tatt av da badet ble pusset opp. Nå er pikerommet stort og flott med god plass til to gjester. Det mangler litt pynt og pø for å gi rommet sjel, men det kommer etterhvert.
Det har blitt lite tid til blogg og quilting i det siste. Jeg har fått ny jobb på jobben (hipp hurra!!!) og i noen uker har jeg 1 1/2 stilling å fylle. Nå nærmer det seg slutten på "gamlejobben" og jeg kan konsentrere meg om nye oppgaver - og forhåpentligvis finne tid til symaskinen igjen.
Ha en god sy-uke alle dere syglade damer!

4 kommentarer:

Gudveig HN sa...

Dette rommet ble virkelig nydelig! Det eneste som "mangler" er "gammeldagse" pelargonia i vinduene ;-)

LeKaQuilt sa...

Pikerommet er blitt lyst og koseligt :o) Det rette "stæshet" dukker sikkert opp etter hvert!
Det er tøft og ha 1 1/2 stilling, håper det går greit og at du er i normal gjenge før du har slitt deg helt ut. Lykke til med ny jobb!

STEINKJERRINGA sa...

Koselig rom! Matte på gulvet, har du det? Lykke til i den nye jobben!

tubakk sa...

Dette her blir lekkert med noe smått i kontrastfarger. Så en plass et sengeteppe som bare var så stort at det dekket fotenden av sengen. Det synes jeg var fint. Ellers finner du sikkert på noe fint å lage til rommet etterhvert. Håper du snart får tid til litt sying. Ikke slit deg ut på jobben, da.