Om meg

Bildet mitt
Jeg er en syglad dame på 45 som bor i litt ut på landet, men i Bergen. Har sydd i mange perioder i livet mitt, både klær og forskjellig innen patchwork. Høsten 2006 ble jeg atter en gang inspirert, denne gangen av min dyktige venninne Linda - og siden har jeg sydd. Har heldigvis et anneks hvor jeg kan utfolde meg, la stoffene bo og ideene blomstre. Litt tid må riktignok gå til jobb, hus og heim, mann og barn. Jobber turnus og det gjør at jeg får endel-alene tider i løpet av uken. Håper bloggen min kan være til inspirasjon for andre syglade damer!

søndag 13. september 2009

Nisseklubb





Er de ikke søte! Disse smånissene bor i annekset, og titter så troskyldig på meg når jeg sitter med symaskinen min.

De siste årene har jeg arrangert nisseklubb, en meget celeber klubb med kun 2 medlemmer (+ en nisse som følger med på lasset). Sigrid og jeg strikker, drikker rødvin og småspiser forskjellig snadder, med jevne og ujevne mellomrom gjennom året. Og nissefamilien vokser... Til jul deles nissene ut som ektragaver eller som "julekort" til kjente og kjære. (Nissen som følger med på lasset er mannen min som pleier å dukke opp utpå kvelden. Da tilbyr han kaffe, is etc, samt sitt blide åsyn.)
Disse kvelden er, som dere sikkert skjønner, høyt skattet!

9 kommentarer:

LeKaQuilt sa...

Disse gutta er jo bare helt utrlig skjønne ! Og for en god ide :o) Skjønner godt at dere koser dere ! Ha en riktig fin søndag.

tubakk sa...

Så flotte de er. Det minner meg om at det snart er på tide med nisseklubb her også. Vi er 4-5 damer som har eller har hatt barn med i korpset, og så lager vi 2 eller 3 store nisser hvert år til utlodning. Har gjort det i mange år, tror antallet vi har laget raskt nærmer seg et halvt hundre nisser. Vi har det kjekt på disse samlingene om høsten, og kan jo aldeles ikke slutte med det. Så jeg skjønner godt at dere også setter disse kveldene høyt. Kos dere med nissene,da.

Siv sa...

Åååå, så skjønne nisser dåke lager, og så koselig da å sitte ilag å lage de....:o))...God tur til London, Målfrid.

Bente sa...

Det er vel slike kveldar som fortjener å bli kalla "kvalitetstid"?
Søte nissar :-)

Elins systue sa...

Artige små nisser dere har laget

Anne Lise sa...

Skikkelige flotte nisser. Er kjekt å samles for å gjøre ting i lag. Jeg er også med i en nisseklubb, men der er det lenge mellom hver gang vi ser resultat. Men tilslutt blir de nok ferdige. Da håper jeg at jeg også har fått meg blogg slik at andre kan se. Strever litt med dette.

STEINKJERRINGA sa...

Pass endelig på at nissen som følger med på lasset - ikke følger med på lasset!!

Two sa...

Å desse nissane var kjempefine! Er det eget design eller fins det mønster på dei ein stad?? Kunne gjerne tenkt meg å lage slike eg òg,viss eg får til like fine då......

QuilteMållika sa...

Takk for koselige hilsener! Og til deg "Juliann" så er nissene hentet fra boken "Krymp!" av Birte Aartun. Dersom boken er vanskelig å finne, så send meg en noen ord. Prøvde å linke tilbake til din blogg men det gikk ikke.
Lykke til!